Najnowsze zdjęcia

Tromso

Śniadanie przerywa nam zarządczyni mieszkania wraz z majstrem o wyjątkowo swojskich rysach twarzy, który (bardzo zgrubnie) mierzy kuchenkę, w związku z jej awarią. Dziś jesteśmy zmęczeni, bo samo poruszanie się w tych wszystkich zimowych ubraniach jest wyczerpujące. Irek nie nadaje się dziś na wycieczkę, więc jedziemy autobusem do miasta. Komunikacja […]

Arktyka

Daleka Północ Tromso jest położone bardzo daleko na północy. Naprawdę bardzo daleko. To jedno z ostatnich większych miast wysuniętych tak daleko na północ w Europie – dalej niż Murmańsk, Reykjavik czy Nuuk (stolica Grenlandii). Tak daleko, że zorzę polarną można tam obserwować na głową, a nie – jak w wielu […]

Ostatni dzień w Hanoi

Po wczorajszym trekkingu budzimy się tak zmęczeni, że szybko decydujemy, że nie będziemy na siłę wyszukiwać atrakcji turystycznych w Hanoi i sobie odpoczniemy. Jeśli coś nie wydaje się ciekawe nawet na pięknych zdjęciach w internecie, to w rzeczywistości tym bardziej nie będzie warte wycieczki. To nie jest tak ciekawe miasto, […]

Ma Tra

Kuszetkowy do Hanoi o 16 Wracamy znów autobusem sypialnym, choć w stolicy będziemy jeszcze dziś późnym wieczorem. W związku z wyjazdem korzystamy z hotelowej łaźni, porządkujemy bagaże i ogólnie zabijamy czas. W miejscu odjazdu autobusu bałagan jest wręcz niemożliwy – odjazd nie odbywa się z dworca, tylko spod jakiegoś […]

Na wietnamskiej wsi

Dzisiejszy trekking zaczynamy z inną przewodniczką. Idziemy z nią sami. Szybko po wyjściu z miasta pojawiają się pomagierzy z pamiątkami na sprzedaż (Hmongówny ze „śmietniczkami” na plecach). O dziwo udaje nam się je spławić, po małym small talku, argumentem, że w sumie wszystko już mamy. Chociaż czasem jest zbyt dużo […]

Lao Chai

Wieś Lao Chai i Ta Van Obiad jemy w wiosce, którą trudno nazwać piękną. Błoto, stragany, murowane domy bez drzwi ani elewacji czy jeżdżące między pieszymi skutery nie robią dobrego wrażenia. Widoki na okolice za to są piękne. Homestay (agroturystyka) dla turystów są natomiast znacznie czystsze i ładniejsze. Mimo wszystko […]

Witaj, bracie, w dżungli

W Sapa pada Już zrozumiałem, co w mieście Sapa wydawało mi się dziwnego – ono jest zbudowane na szczycie wzgórza. Nie w dolinie, tak jak normalne górskie miasta, tylko na wzgórzu. Dzisiaj w Sapa pada (wydaje mi się, że tutaj to typowe), więc nasza wycieczka zaczyna się od przymierzania gumiaków […]

Wioska Cat Cat

Wioska Cat Cat Z kurortu Sapa schodzimy w dolinę do turystycznej wioski Czarnych Hmongów. Na początku jest bardzo turystycznie – wejście jest biletowane i od razu witają nas sklepy z pamiątkami, ale potem zaczyna się robić dziwnie, gdy brudne dzieci, ubrane w odświętne ubrania dla turystów, żebrzą o pieniądze […]

Sapa

Ucieczka przed komarami Zdecydowaliśmy się jechać w góry – do Sapa. Czujemy się już lepiej i tam prawdopodobnie jest znacznie mniej komarów. Sapa jest położone w górach (Ok. 1600 m), więc temperatury wynoszą kilkanaście stopni o tej porze roku. Podróż odbywa się nocnym autobusem z kuszetkami. Trochę to bez sensu […]

Pływająca wioska

Do Wyspy Kobiet przypływamy od strony wioski rybackiej na wodzie. Na środku zatoki stoją pływające domy, łodzie i warsztaty z blachy falistej. Bardzo ciekawe, bo nie spodziewałem się tutaj żyjących na stałe ludzi. Niedawno swój program robiła w takim miejscu Martyna Wojciechowska.

Wyspa Cat Ba

Wyspa Cat Ba Druga strona wyspy ma zupełnie inny charakter – to taki smutny, zaniedbany, socjalistyczny kurort z napieprzającym całą dobę disco z barów i opustoszałą promenadą. Nie ma tu nic ciekawego, więc popołudnie przeznaczamy na odpoczynek. Nasza wycieczka znów się podzieliła na kilka hoteli. Nasz wydaje się […]

Zatoka Lądującego Smoka

Jaskinia Laon Atrakcje na wycieczce są zaplanowane od 6:30 (ćwiczenia tai chi), ale my i tak wstajemy przed świtem na zdjęcia. Po śniadaniu zabieramy się mniejszą łódką, która wszędzie za nami pływa, i udajemy się do stacji kajakarskiej (tu nie ma żadnego płaskiego lądu, więc wszystko jest zbudowane na […]

Zatoka Ha Long

Wietnam podróżny Dziś wyjeżdżamy z Hanoi na wycieczkę zorganizowaną do zatoki Ha Long. Jazda trwa ok. 4 godzin (tu się wolno jeździ), a po drodze przewodnik sprzedaje nam co do słowa te same i podstawowe fakty o Wietnamie. Cóż, tamten miał chyba więcej obycia, bo wiedział, żeby nie wspominać wśród […]

Targ w Hanoi

Stara dzielnica Hanoi czyli 34 ulice straganów i sklepów Hanoi trochę nam się nudzi po trzech dniach. Dobrze się złożyło, że jutro już z niego wyjeżdżamy. Nie byliśmy wczoraj pod wrażeniem najbardziej popularnych atrakcji turystycznych, więc decydujemy się dziś po prostu pójść na spacer i zdjęcia po Starej Dzielnicy. […]